Vacature Rechtspraak

Medewerker technisch beheer, team Facilitair

Ben jij technisch aangelegd en klantgericht? Dan zijn wij op zoek naar jou! We zijn namelijk voor onze rechtbank op zoek naar een enthousiaste medewerker technisch beheer.
MBO
32 tot en met 36 uur
Tijdelijk, met uitzicht op een vast contract
€ 2.770,01 – € 3.404,39

Wat ga je doen?

Samen met je collega’s van technisch beheer ga je taken uitvoeren op het gebied van eenvoudige technische storingen. Je mag samen met je collega’s, de operationeel manager huisvesting en de contract-aannemer van het rijksvastgoedbedrijf (RvB) zorgen voor het in stand houden van de kwaliteit van het gebouw dat we ook de komende 10 jaar nog eens rigoureus gaan verbouwen. Signaleren en verhelpen van acute storingen aan gebruikersinstallaties hoort hierbij. Tijdens dit proces kun je een actieve rol spelen in het meedenken in de tijdelijke oplossingen en uiteindelijke technische keuzes.

Verder bestaan je taken uit:

  • Signaleren van storingen en onveilige of ongewenste situaties en het (laten) verhelpen daarvan.
  • Eerste hulp bij lekkages of andere calamiteiten (om erger te voorkomen).
  • Het verhelpen van technische storingen onder andere het ophangen van schilderijen en naambordjes, het vervangen van sloten, vervangen van lampen, etc.
  • Toezien op tijdige afhandeling van aanvragen, meldingen en storingen in Ultimo.

Een bijzondere baan omdat…

  • de Rechtspraak een unieke werkgever is – er is er maar één zoals wij;
  • het een gevarieerde functie betreft;
  • je nauw samenwerkt met je collega’s en leidinggevenden die jouw mening en input waarderen.

Pluspunten van deze functie

Arbeidsovereenkomst: een arbeidsovereenkomst (32-36 uur) voor bepaalde tijd met uitzicht op vast, waarvan één maand proeftijd;

Salaris: je komt terecht in salarisschaal 5 (minimaal € 2.770,01 – maximaal € 3.404,39) per maand bij een werkweek van 36 uur). Inschaling vindt plaats op basis van je vooropleiding en werkervaring.

Pensioen: je bouwt pensioen op bij het ABP, een van de grotere pensioenfondsen van Nederland.

Doorgroeimogelijkheden: de functie zit vol mogelijkheden om je kennis verder uit te breiden en je te ontwikkelen. Daarvoor kun je tal van opleidingen volgen en we hebben een loopbaanbeleid.

Vakantiedagen: 144 vakantie-uren en 64 IKB-uren (bij 36 uur).

Keuzebudget: een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit 16,5% van je bruto jaarsalaris waarmee je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden kunt samenstellen; denk daarbij aan het aflossen van je studieschuld, een bijdrage voor je fitness-abonnement, een (elektrische) fiets of laat het uitkeren wanneer je een extraatje kunt gebruiken.
Woon-werkvergoeding: wij stimuleren reizen met het openbaar vervoer. Je krijgt van ons een ov-chipkaart voor het woon-werkverkeer.

Wij volgen de CAO Rijk. Bekijk hier alle voorwaarden.

Wat we van jou verwachten

We verwachten van jou een proactieve en klantgerichte houding. Verder is het belangrijk dat je communicatief sterk bent. In jouw rol schakel je veel tussen de gebruikers en onze leveranciers. Daarnaast

Heb jij:

  • de beschikking over een afgeronde vmbo-opleiding.
  • ervaring als handyman in een omvangrijk gebouw.
  • een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Kun jij:

  • werken met MS Office (Outlook, Word en Excel);
  • proactief zijn en in oplossingen denken;
  • goed meedenken en de samenwerking opzoeken tussen de gebruikers van het pand, je collega’s en team facilitair;
  • prioriteiten stellen, waarbij je rekening houdt met onvoorziene omstandigheden;
  • heel goed zelfstandig, maar ook goed en graag in teamverband werken. We zoeken een echte teamplayer.

Waar kom je te werken

Team Facilitair maakt onderdeel uit van team Bedrijfsvoering en draagt bij aan de maatschappelijke functie van de rechtspraak door het primair proces, leidinggevenden en het gerechtsbestuur te ondersteunen en te adviseren. Hierin fungeren het team als kritisch klankbord en bewaken wij de kwaliteit van dienstverlening en werkprocessen. Als medewerker technisch beheer kom je te werken in team Facilitair. Dit team is verantwoordelijk voor huisvesting, magazijnbeheer, post, repro, archief, bibliotheek en uitbestede diensten zoals catering, schoonmaak en groenvoorziening. Het betreft hier circa 77.000 m2 kantoorhuisvesting met 2.000 medewerkers, 65 zittingszalen en een cellencomplex. Jij komt te vallen onder de operationeel manager huisvesting, die verder ondersteund wordt door een managementondersteuner en projectleiders. Er werken in totaal ongeveer 50 medewerkers bij team Facilitair.

Bij Rechtbank Den Haag werken ruim 1.100 bevlogen, trotse en betrokken professionals. Zowel binnen als buiten de zittingszaal zetten we ons allemaal in voor een rechtvaardige samenleving. Onze kernwaarde integriteit is verweven in het DNA van al onze medewerkers – van rechter tot bode. We vinden het belangrijk dat iedereen die bij ons werkt, zich thuis voelt, plezier heeft in het werk en zichzelf kan zijn in een informele werksfeer.

Meer weten over rechtbank Den Haag? Klik hier.

Solliciteren

De sollicitatieprocedure bij de rechtbank loopt via onderstaande stappen. Zo komen we zo veel mogelijk over jou te weten en laten we jou, nadat je geselecteerd bent, kennismaken met ons.

  1. Sollicitatie
    Solliciteren is mogelijk tot en met 16 februari 2025 via onderstaande button. Je brief richt je aan de heer S.J.M. Halkes, teamvoorzitter. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de functie-eisen.
  2. Voorselectie
    Vacatures stellen we in- en extern open. Interne sollicitanten (rijksbreed) hebben voorrang en behandelen we eerst. Mocht je een kandidaat zijn met een voorkeurspositie, stuur dan de documenten mee.
  3. Sollicitatiegesprekken
    De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 24 of 25 februari 2025. Je ontvangt een uitnodiging per e-mail; controleer hiervoor ook je SPAM-box.

Meer informatie over de functie?
De functie van medewerker technisch beheer valt onder de functiebenaming medewerker facilitair management schaal 5 van het FunctieGebouwRijk.

Bel, e-mail of stuur een WhatsApp naar Michel van der Horst, operationeel manager huisvesting via 06 29 30 05 15, m.van.der.horst.1@rechtspraak.nl.

Meer informatie over het sollicitatieproces?
E-mail naar Yolande Roso van afdeling P&O via wervingenselectie.rb.denhaag@rechtspraak.nl.
Wij nemen geen sollicitaties in behandeling via genoemde e-mailadressen.

Binnen de Rechtspraak weten we heel goed zelf onze kandidaten te bereiken. We reageren daarom ook niet op acquisitie of aanbiedingen van bureaus of tussenpersonen. Doorplaatsing en/of overname van deze vacature is niet toegestaan. De Rechtspraak besteedt nadrukkelijk aandacht aan divers en veelzijdig samengestelde teams.

Solliciteer direct

Benieuwd of deze vacature bij jou past?

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe vacatures?

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

Solliciteer direct

Deel deze vacature

Benieuwd of een vacature bij jou past?

Blijf op de hoogte van nieuwe vacatures

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

 Rechtbank Den Haag