Vacature Rechtspraak

Managementondersteuner (32 uur p/w)

Vind je het leuk om de spreekwoordelijke spin in het web te zijn? Ben je duidelijk in je communicatie en zorgt jouw klantvriendelijkheid voor een glimlach op het gezicht van je collega’s? Dan hebben wij een leuke functie voor je?
Rechtbank Noord-Holland: locatie Haarlem – Jansstraat 81 | Jansstraat 81 Haarlem

MBO
32 uur
Tijdelijk, met uitzicht op een vast contract
€ 3.016,50 – € 3.879,75

Wat je gaat doen?

Vind je het leuk om de spreekwoordelijke spin in het web te zijn? Ben je duidelijk in je communicatie en zorgt jouw klantvriendelijkheid voor een glimlach op het gezicht van je collega’s? Dan hebben wij een leuke functie voor je?

Wat houdt je functie in?

  • Je ondersteunt de 3 leden van het gerechtsbestuur;
  • Je beheert de agenda’s van één van de leden van het gerechtsbestuur en plant de functioneringsgesprekken (inclusief het opvragen van informatie);
  • Je organiseert vergaderingen en (grote) bijeenkomsten inclusief het verzorgen van professionele verslaglegging en correspondentie;
  • Je houdt overzicht op de dagelijkse gang van zaken en het bewaken van acties, afspraken en termijnen;
  • Je  doet de administratie van de in-, door- en uitstroom van rechters;
  • Je bent vaak het eerste aanspreekpunt voor bezoekers en externe contacten en daarmee het visitekaartje voor de rechtbank;
  • Je voert ondersteunende werkzaamheden uit bij projecten;
  • Je werkt nauw samen met de bestuurssecretarissen en de eventmanager.

Je werkplek is overwegend in het mooie centrum van Haarlem, maar soms is je aanwezigheid nodig op de andere locaties (Alkmaar en Zaandam) van de rechtbank Noord-Holland.

Collega Jur vertelt: “Ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Deze heb ik gevonden als managementondersteuner. De grote diversiteit aan werkzaamheden en het nauwe contact met leuke collega’s zorgen dat ik met veel energie naar mijn het werk ga!”

Je vormt een verbindende schakel en soms een filter tussen de leden van het Gerechtsbestuur en de medewerkers en externen. Je werkt nauw samen met 2 collega’s en hebt geregeld contact met de andere managementassistenten in de secties. Het hele team managementondersteuning bestaat uit 14 medewerkers.

Wat bieden we je?

  • Tijdelijk contract van een jaar, met uitzicht op vast.
  • Maandsalaris conform schaal 7 CAO Rijk: bruto minimaal € 3.017,- en maximaal € 3.880,- (bij een 36-urige werkweek).
  • Verlof op jaarbasis: 144 + 64 Individueel Keuzebudget (IKB) uren (bij een 36-urige werkweek).
  • IKB-budget van 16,5% van je salaris, met keuzemogelijkheden in tijd en/of geld, zo kun je verlof kopen, een fiets aanschaffen, een deel van je studieschuld aflossen of je woning verduurzamen.   
  • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer op basis van tweede klasse OV.
  • Betekenisvol werk, waarbij je een bijdrage levert aan een rechtvaardige samenleving.
  • Inspirerende werkomgeving, waarin we het elke dag beter willen doen en van elkaar willen leren, maar waar plezier in ons werk minstens zo belangrijk is.
  • Werken deels op kantoor, deels thuis en een plezierige balans tussen werk en privé.
  • Verschillende opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden, zowel inhoudelijk als persoonlijk.

Wat breng je mee?

Je bent communicatief sterk, flexibel, klantvriendelijk en stressbestendig. Om deze functie op goed niveau te kunnen uitoefenen, heb je ook nog:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4-niveau, bij voorkeur richting directiesecretaresse of managementassistent en/of gerichte werkervaring;
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Kennis van Outlook, Word en Excel en je bent digitaal vaardig;
  • Ruime ervaring met digitaal en complex agendabeheer;
  • Aantoonbare ervaring met notuleren en het maken van verslagen;
  • Je kunt zelfstandig werken en bent proactief;
  • Je kunt goed prioriteiten stellen, je hebt oog voor zaken die urgent zijn.

Naast jouw talenten, ervaring en motivatie maakt ook jouw identiteit onze organisatie rijker, innovatiever en leuker. Talent als basis, diversiteit als kracht.

Interesse?

Heb je eerst nog vragen over de functie?

Bel dan met Annemarie Buijs, hoofd Facilitair & Veiligheid, op 06 – 21838097. Of maak een afspraak voor een (digitaal) koffiemoment. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Saskia Vink, HR Adviseur, op 06 – 46919263.

Wil je solliciteren, reageer dan via onderstaande button. Dat kan tot en met 2 september aanstaande.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 10 september 2025.

Werken bij de rechtbank Noord-Holland betekent werken bij een organisatie met een belangrijke rol in de Noord-Hollandse samenleving. Met zo’n 800 collega’s zorgen we voor goede en toegankelijke rechtspraak, waarbij we het belang van de rechtzoekende steeds voor ogen houden.  

Online screening, bijvoorbeeld via zoekmachines en sociale netwerken kan onderdeel zijn van het selectieproces, evenals een referentie- en diplomacheck.

Verplichte VWNW-kandidaten hebben voorrang op andere sollicitanten. Graag een kopie van de aanwijzingsbrief toevoegen. 

We vragen je bij indiensttreding een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overhandigen.

Acquisitie stellen we niet op prijs. Delen is prima, doorplaatsen niet.

Voor meer informatie over onze organisatie klik je op onderstaande links:

   

Rechtbank Noord-Holland | Rechtspraak

 

Rechtbank Noord-Holland

Rechtbank Noord-Holland

Solliciteer direct

Benieuwd of deze vacature bij jou past?

Nicole Verdonkschot

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe vacatures?

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

Solliciteer direct

Deel deze vacature

Benieuwd of een vacature bij jou past?

Nicole Verdonkschot

Blijf op de hoogte van nieuwe vacatures

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

 Rechtbank Noord-Holland