Vacature Rechtspraak

Managementassistent Bestuur

Word de onmisbare schakel voor het bestuur van de Rechtbank Amsterdam! We zijn opzoek naar twee organisatorische talenten om ons team te versterken.
Rechtbank Amsterdam | Parnassusweg 280 Amsterdam

HBO
24 tot 32 uur
Jaarcontract, met uitzicht op een vast contract
€ 3.246,16 – € 4.340,57

Wat ga je doen?

Als managementassistente van het bestuur van de rechtbank Amsterdam speel je een sleutelrol in het soepel laten verlopen van de bestuurlijke processen. Je werkt nauw samen met de drie bestuurders, de collega’s van het bureau bestuursondersteuning en andere collega’s binnen de rechtbank. Je zorgt voor een efficiënte en professionele organisatie van alle bestuurszaken. In deze veelzijdige functie komen jouw organisatietalent, klantgerichtheid, flexibiliteit en oog voor detail volledig tot hun recht. Geen dag is hetzelfde: je schakelt moeiteloos tussen verschillende taken en weet altijd de juiste

Wat houdt je functie in?  

Als managementassistente verricht je secretariële, organisatorische en administratieve werkzaamheden ten behoeve van het bureau bestuursondersteuning. Binnen het bureau bestuursondersteuning werk je samen met de andere managementassistente en de twee bestuurssecretarissen waarvan een met leidinggevend taken.

De belangrijkste werkzaamheden zijn:
• Agendabeheer van de bestuurders, o.a. het inplannen van overleggen van bestuurders en plannen van bijeenkomsten voor het bestuur.
• Onderhouden van contacten met interne- en externe partijen en zorgdragen voor beantwoording van vragen en verstrekken van benodigde informatie.
• Op belang en urgentie inschatten van binnengekomen correspondentie en het (zelfstandig) opstellen van uitgaand correspondentie. • Organiseren en voorbereiden van vergaderingen en overleggen, verzamelen en  ordenen van gegevens en stukken en deze plaatsen in iBabs (het archiefsysteem).
• Opstellen van notulen of verslagen van vergaderingen of crisisberaden.
• Bewaken van de voortgang van uitgezette acties en signaleren van mogelijke vertragingen.
• Beheren en afhandelen van de gezamenlijke inbox: je behandelt inkomende vragen en verzoeken en zorgt voor een snelle en correcte afhandeling.
 

Wat bieden we je?

  • Betekenisvol werk; je levert een bijdrage aan een rechtvaardige samenleving.
  • We hebben één tijdelijke plek beschikbaar voor de duur van een jaar, vanwege extra werkzaamheden die eraan komen en we hebben een vaste plek beschikbaar. Voor de vaste plek geldt een tijdelijk contract van 1 jaar, met intentie tot vast bij goed functioneren. Ben je al in dienst bij de Rechtspraak dan neem je uiteraard je vaste contract mee naar deze functie.
  • Maandsalaris conform schaal 8 CAO Rijk: bruto minimaal € 3.246,16 en maximaal € 4.340,57 (bij 36 uur p/w).
  • Verlof: 144 + 64 Individuele Keuze Budget (IKB) uren p/jr. Daarnaast is er een mogelijkheid om compensatieverlof op te bouwen.
  • IKB-budget van 16,50% van je salaris p/j, met keuzemogelijkheden in tijd en/of geld.
  • Volledige vergoeding woon-werkverkeer op basis van tweede klasse OV.
  • Inspirerende werkomgeving, waarin we het elke dag beter willen doen en van elkaar willen leren en waar plezier in ons werk minstens zo belangrijk is.
  • Plezierige balans tussen werk en privé.
  • Beschikbaarheid van 24-32 uur per week met als voorkeur op vrijdag werken op kantoor.

Wat vragen we van je?

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Aantoonbare ervaring in een vergelijkbare ondersteunende functie, bij voorkeur in een bestuurlijke of complexe organisatie.
  • Lerende houding en een collegiale instelling: je werkt graag samen en helpt waar nodig.
  • Flexibiliteit en wendbaarheid: je blijft rustig, ook in drukke of veranderlijke situaties en je springt moeiteloos bij als je collega afwezig is.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Positief kritisch, je denkt pro actief mee hoe we kunnen ontwikkelen en hoe dingen beter kunnen.
  • Communicatief sterk en organisatiesensitief.

Meer informatie?

Meer informatie over onze organisatie vind je hier: rechtspraak.nl

Bekijk ook onze social media accounts om ons beter te leren kennen:

 Link

 Link

De Rechtspraak is al twee jaar achtereen opgenomen in de Top 50 Favoriete werkgevers. Daar zijn we trots op.

We werken binnen de rechtbank Amsterdam actief aan een omgeving waarin alle collega’s zich gerespecteerd en gewaardeerd voelen. Naast jouw talenten, ervaring en motivatie maakt ook jouw identiteit onze organisatie rijker, innovatiever en leuker. Talent als basis, diversiteit als kracht.

Interesse?

Heb je eerst nog vragen over de functie? Bel dan met Baps van der Veen-Corbey op 06 – 22164176. Of maak een afspraak voor een (digitaal) koffiemoment.

Wil je solliciteren, reageer dan via onderstaande button. Dat kan tot en met woensdag 27 augustus 2025.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 3 september 2025.          

Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Leontien Hulleman, sr P&O adviseur, op

06 – 52618538. 

  • Verplichte VWNW kandidaten hebben voorrang op andere sollicitanten. Graag een kopie van de aanwijzingsbrief toevoegen. 
  • Een referentiecheck maakt onderdeel uit van de procedure.
  • We vragen je bij indiensttreding een Verklaring Omtrent Gedrag te overhandigen.
  • Acquisitie stellen we niet op prijs. Delen is prima, doorplaatsen liever niet.

Solliciteer direct

Benieuwd of deze vacature bij jou past?

Puck de Vries

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe vacatures?

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

Solliciteer direct

Deel deze vacature

Benieuwd of een vacature bij jou past?

Puck de Vries

Blijf op de hoogte van nieuwe vacatures

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

 Rechtbank Amsterdam