Vacature Rechtspraak

Coördinator archief

In deze veelzijdige functie coördineer jij het archief op onze locatie in Zoetermeer en houd je de regie over mensen, processen en planning. Werk mee aan een rechtvaardige samenleving – achter de schermen – maar van groot belang!
Rechtbank Den Haag: locatie Den Haag | Prins Clauslaan 60 Den Haag

HBO
32 uur
Tijdelijk, met uitzicht op een vast contract
€ 3.246,16 – € 4.340,57

Ben jij een natuurlijke regelaar die het overzicht bewaart en mensen weet mee te nemen? In deze rol ben jij de spil die het archief soepel laat draaien én de operationeel manager feilloos informeert over alles wat er speelt. Van planning en processen tot de begeleiding van het team. Een veelzijdige functie waarin je organisatorisch talent én mensenkennis volledig tot hun recht komen.

Wat ga je doen?

Als Coördinator archief op onze locatie in Zoetermeer ben jij het eerste aanspreekpunt voor zowel de medewerkers als begeleiders in het archief. Je weet wat er speelt op de werkvloer, houdt vinger aan de pols en biedt ondersteuning waar nodig – of dat nu gaat over inhoudelijke werkzaamheden of het welbevinden van het team.

Je organiseert en coördineert de dagelijkse gang van zaken. Denk hierbij aan het maken van roosters, het bijhouden van ziekte- en verlofadministratie en het zorgen dat voorraden op peil blijven. Ook heb je regelmatig contact met onze ketenpartners en andere externe partijen, zoals leveranciers, huisvesting en postverwerking.

Daarnaast werk je nauw samen met de record manager om schoningsprocessen in te plannen en te monitoren. Je denkt mee over een efficiënte aanpak en weet hierin goed te schakelen tussen planning en uitvoering.

In deze rol is het belangrijk dat je stevig in je schoenen staat. Je bent benaderbaar en toegankelijk, maar bewaart ook de professionele afstand wanneer dat nodig is. Je voelt aan wanneer je zelf beslissingen kunt nemen en wanneer het tijd is om te overleggen met jouw leidinggevende, de operationeel manager archief. Jij runt met enthousiasme en daadkracht de locatie Zoetermeer, uiteraard onder de verantwoordelijkheid van de operationeel manager, maar met veel ruimte voor eigen initiatief en zelfstandigheid.

Een bijzondere baan omdat…

  • de Rechtspraak een unieke werkgever is – er is er maar één zoals wij.
  • je de ruimte krijgt om je werk zelf vorm te geven én je hebt zichtbaar impact;
  • deze rol leidinggeven en begeleiden combineert met hands-on organiseren en regelen.

Pluspunten van deze functie

Contract: een jaarcontract voor 32 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband. Elke woensdag ben je vrij, omdat het archief in Zoetermeer dan gesloten is.
Salaris: inschaling in schaal 8 (minimaal € 3.246,16 en maximaal € 4.340,57 bruto bij een werkweek van 36 uur), op basis van je werkervaring.
Keuzebudget: 16,5% van je bruto jaarsalaris om je eigen arbeidsvoorwaarden samen te stellen. Je kunt je budget bijvoorbeeld laten uitbetalen op tijdstippen die je zelf wilt, extra verlofuren kopen, maar ook een fiets voor woon-werkverkeer aanschaffen. Ook hebben we een goede regeling voor ouderschapsverlof.
Vakantiedagen: 144 vakantie-uren en 64 IKB-uren (bij 36 uur).
Vergoedingen: voor het verduurzamen van je woning.
Woon-werkvergoeding: wij stimuleren reizen met het openbaar vervoer, je krijgt van ons een ov-chipkaart voor woon-werkverkeer.
Pensioen: je bouwt pensioen op bij het ABP, een van de grotere pensioenfondsen van Nederland.

Wij volgen de CAO Rijk. Bekijk hier alle voorwaarden.

Wat we van jou verwachten

Ben jij de Coördinator archief waar wij naar op zoek zijn?

Jij hebt:

  • hbo werk- en denkniveau;
  • de wil om je te verdiepen in de werkzaamheden van alle medewerkers. Alleen op die manier is het mogelijk hen goed te ondersteunen en aan te sturen;
  • gevoel voor het aanbrengen van structuur, maar hebt daarbij altijd oog voor de mensen.

Jij kunt:

  • processen soepel laten verlopen én mensen in beweging krijgen;
  • nieuwe onderwerpen snel en zelfstandig eigen maken;
  • proactief en met een klantgerichte houding te werk gaan;
  • actief meedenken en zoekt de samenwerking op;
  • integer en nauwkeurig te werk gaan, met oog voor detail en verantwoordelijkheid.

Herken jij jezelf niet in alle genoemde vereisten, maar denk je dat jij degene bent die deze rol tot een succes maakt? Overtuig ons dan met jouw motivatie!

Waar kom je te werken

Rechtbank Den Haag
Bij rechtbank Den Haag werken ruim 1.100 bevlogen, trotse en betrokken professionals. Zowel binnen als buiten de zittingszaal zetten we ons allemaal in voor een rechtvaardige samenleving. Onze kernwaarde integriteit is verweven in het DNA van al onze medewerkers – van rechter tot bode. We vinden het belangrijk dat iedereen die bij ons werkt, zich thuis voelt, plezier heeft in het werk en zichzelf kan zijn in een informele werksfeer.

Meer weten over rechtbank Den Haag? Klik hier.

Team Facilitair
Als Coördinator archief kom je te werken in team Facilitair. Dit team is verantwoordelijk voor huisvesting, magazijnbeheer, post, repro, archief, bibliotheek en uitbestede diensten zoals catering, schoonmaak en groenvoorziening. Het betreft hier circa 77.000 m2 kantoorhuisvesting met 2.000 medewerkers, 65 zittingszalen en een cellencomplex. Jij komt te vallen onder de operationeel manager archief, die verder ondersteund wordt door een managementondersteuner. Er werken in totaal ongeveer 60 medewerkers bij team Facilitair.

Wil je meer weten over wat het betekent om te werken bij de Rechtspraak? Bekijk dan deze video

Sollicitatieprocedure

De sollicitatieprocedure bij de Rechtspraak loopt via onderstaande stappen. Zo komen we zo veel mogelijk over jou te weten en laten we jou kennismaken met ons.

  1. Sollicitatie
    Solliciteren is mogelijk tot en met 14 juli 2025 via onderstaande button. We beoordelen je cv en motivatiebrief op basis van de functie-eisen. Je brief richt je aan de heer S.J.M. Halkes, teamvoorzitter.
  2. Voorselectie
    Vacatures stellen we intern én extern open. Interne sollicitanten (Rijksbreed) hebben voorrang en behandelen we eerst. Mocht je een kandidaat zijn met een voorkeurspositie, stuur dan de documenten mee.
  3. In gesprek
    De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de middag van 22 juli 2025. Je ontvangt een uitnodiging per e-mail: controleer hiervoor ook je SPAM-box.

Contact

Meer informatie over de functie?
De functie Coördinator archief valt onder het functiegebouwrijk profiel: Medewerker facilitair management, schaal 8.
Bel of e-mail naar Claire Korpershoek, operationeel manager archief, via A.Korpershoek@rechtsprak.nl of 06 21 32 60 22.

Over het sollicitatieproces:
E-mail naar Yolande Roso, afdeling P&O via wervingenselectie.rb.denhaag@rechtspraak.nl.
Wij nemen geen sollicitaties in behandeling via de hierboven genoemde e-mailadressen.

Binnen de Rechtspraak weten we heel goed zelf onze kandidaten te bereiken. We reageren daarom ook niet op acquisitie of aanbiedingen van bureaus of tussenpersonen. Doorplaatsing en/of overname van deze vacature is niet toegestaan. De Rechtspraak besteedt nadrukkelijk aandacht aan divers en veelzijdig samengestelde teams.​​​

Solliciteer direct

Benieuwd of deze vacature bij jou past?

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe vacatures?

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

Solliciteer direct

Deel deze vacature

Benieuwd of een vacature bij jou past?

Blijf op de hoogte van nieuwe vacatures

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

 Rechtbank Den Haag