Vacature Rechtspraak

(senior) Administratief medewerker Familie

Ben jij iemand die graag juridisch-administratief aan de slag gaat? En wil je dit ook nog eens doen binnen een unieke werkomgeving, waarbij je je maatschappelijke steentje kan bijdragen? Dan is de functie (senior) administratief medewerker bij gerechtshof Den Haag echt iets voor jou!
Gerechtshof Den Haag | Prins Clauslaan 60 Den Haag

MBO
32 tot en met 36 uur
Tijdelijk, met uitzicht op een vast contract
€ 2.866,04 – € 3.564,01

Wat ga je doen?
Binnen de afdeling administratie van het gerechtshof Den Haag zijn wij voor het team familierecht op zoek naar een (senior) administratief medewerker die ons team komt versterken. Als (senior) administratief medewerker bij het gerechtshof Den Haag heb je een gevarieerd takenpakket.

  • Je registreert zaken en zorgt dat de dossiers compleet zijn. Eventueel ontbrekende stukken vraag je op bij de betrokken procespartijen;
  • Je plant de dossiers op de rechtszitting en nodigt de partijen uit;
  • Je verwerkt digitaal en per post ontvangen documenten;
  • Je bent een belangrijk aanspreekpunt voor gerechtsjuristen en raadsheren. Ook heb je extern contact met overheidsinstanties, advocaten en rechtszoekenden;
  • Je verstuurt de uitspraak na de zitting aan de partijen.  

Het is belangrijk om zaken op tijd en correct administratief af te handelen, waarbij je je dient te houden aan juridische kaders, deadlines en interne procedures. Gelukkig ben jij gewend om met dergelijke procedures te werken.
 

Wat mag je van gerechtshof Den Haag als werkgever verwachten?
Een functie met mogelijkheden om je huidige kennis en ervaring verder uit te breiden en je persoonlijk te ontwikkelen.

  • Een salaris in schaal 6 (minimaal € 2.866,04 bruto met een doorgroei tot € 3.564,01 bruto op basis van 36 uur, afhankelijk van je ervaring).
  • Een jaarcontract voor 32 – 36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Pensioenopbouw volgens het ABP.
  • Verlof van 144 vakantie-uren en 64 IKB-uren bij een werkweek van 36 uur.
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 16,50% van je bruto jaarsalaris om je eigen arbeidsvoorwaarden samen te stellen. Je kunt dit uit laten betalen of er bijvoorbeeld extra verlofuren van kopen. De aanschaf van een (elektrische) fiets voor woon-werkverkeer is mogelijk, het aflossen van je studieschuld of je kunt het inzetten voor bedrijfsfitness. We hebben daarnaast een goede regeling voor ouderschapsverlof.
  • Wij stimuleren reizen met het openbaar vervoer, je krijgt woon-werkverkeer per ov voor 100% vergoed (2e klas) of een fietsvergoeding van € 0,21 per kilometer.

Wij volgen de CAO Rijk. Bekijk hier alle voorwaarden.

Wat breng jij mee?
Je bent een ervaren, klantgerichte en stressbestendige (senior) administratief medewerker. Je hebt overzicht over je eigen werkzaamheden en deelt deze zelfstandig en planmatig in. Je werkt zorgvuldig en respecteert regels en procedures, zonder daarbij in starheid te vervallen. Je bent een enthousiaste collega, vindt het prettig om samen te werken in een informele omgeving en beschikt over goede contactuele eigenschappen. Daarnaast is voor een goede uitoefening van de functie nodig:

  • Een afgeronde (administratieve of juridische) mbo-opleiding niveau 4.
  • Relevante werkervaring, bij voorkeur in een vergelijkbare functie binnen de rechtspraak.
  • Inzicht in juridisch-administratieve werkprocessen en ervaring in het werken met verschillende geautomatiseerde systemen (Berber of ReIS is een pre).
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal.

Waar ga je werken?
Gerechtshof Den Haag is één van de vier gerechtshoven in Nederland. Wij behandelen rechtszaken in hoger beroep op het gebied van strafrecht, civiel recht, familierecht en belastingrecht. Kernwaarden binnen het hof zijn maatschappelijke oriëntatie, deskundigheid, collegiale samenwerking en een vooruitstrevende en lerende cultuur. We vinden een plezierige werkomgeving heel belangrijk. De lijnen zijn kort en de sfeer is informeel. We willen dat iedereen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelt en we verwelkomen graag collega’s van alle achtergronden en oriëntaties.

De afdeling administratie bij gerechtshof Den Haag speelt een cruciale rol binnen de organisatie. Zonder goed functionerende administratie is het primaire proces niet mogelijk. Met ongeveer 30 medewerker verdeeld over drie teams -handels-en insolventierecht, familierecht en belastingrecht- verzorgt de afdeling de administratieve en logistieke aspecten van hoger beroep zaken.

Klaar voor je nieuwe baan als (senior) administratief medewerker bij gerechtshof Den Haag?

Je kunt direct solliciteren via onderstaande button. Dit kan tot en met 16 november 2025. Wij zien jouw brief met motivatie en CV graag tegemoet. De sollicitatieronde zal plaatsvinden in week 47.

Enthousiast, maar wil je eerst nog wat meer weten over de functie of de sollicitatieprocedure? Voor vragen kun je contact opnemen met Jacoline Alkema, hoofd administratie, tel.: 06-25762670.

Wil je een indruk krijgen over werken bij ons Haagse hof? Kijk dan bij de rubriek ‘Even voorstellen’ op onze website. Daar krijg je ook een indruk van de zaken die we behandelen. Wil je meer weten over gerechtshof Den Haag en de dagelijkse (rechts)praktijk? Bekijk dan deze video.

Bekijk ook onze social media accounts om ons beter te leren kennen:

 LinkedIn

 Instagram

We vragen je een Verklaring Omtrent het Gedrag te overhandigen bij indiensttreding.

Binnen de Rechtspraak weten we heel goed zelf onze kandidaten te bereiken. We reageren daarom ook niet op acquisitie of aanbiedingen van bureaus of tussenpersonen.

Openbare bronnen zoals sociale media kunnen worden geraadpleegd.

Solliciteer direct

Benieuwd of deze vacature bij jou past?

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe vacatures?

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

Solliciteer direct

Deel deze vacature

Benieuwd of een vacature bij jou past?

Blijf op de hoogte van nieuwe vacatures

Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.

 Gerechtshof Den Haag