Home > (senior) Administratief medewerker Familie
Wat ga je doen?
Binnen de afdeling administratie van het gerechtshof Den Haag zijn wij voor het team familierecht op zoek naar een (senior) administratief medewerker die ons team komt versterken. Als (senior) administratief medewerker bij het gerechtshof Den Haag heb je een gevarieerd takenpakket.
Het is belangrijk om zaken op tijd en correct administratief af te handelen, waarbij je je dient te houden aan juridische kaders, deadlines en interne procedures. Gelukkig ben jij gewend om met dergelijke procedures te werken.
Wat mag je van gerechtshof Den Haag als werkgever verwachten?
Een functie met mogelijkheden om je huidige kennis en ervaring verder uit te breiden en je persoonlijk te ontwikkelen.
Wij volgen de CAO Rijk. Bekijk hier alle voorwaarden.
Wat breng jij mee?
Je bent een ervaren, klantgerichte en stressbestendige (senior) administratief medewerker. Je hebt overzicht over je eigen werkzaamheden en deelt deze zelfstandig en planmatig in. Je werkt zorgvuldig en respecteert regels en procedures, zonder daarbij in starheid te vervallen. Je bent een enthousiaste collega, vindt het prettig om samen te werken in een informele omgeving en beschikt over goede contactuele eigenschappen. Daarnaast is voor een goede uitoefening van de functie nodig:
Waar ga je werken?
Gerechtshof Den Haag is één van de vier gerechtshoven in Nederland. Wij behandelen rechtszaken in hoger beroep op het gebied van strafrecht, civiel recht, familierecht en belastingrecht. Kernwaarden binnen het hof zijn maatschappelijke oriëntatie, deskundigheid, collegiale samenwerking en een vooruitstrevende en lerende cultuur. We vinden een plezierige werkomgeving heel belangrijk. De lijnen zijn kort en de sfeer is informeel. We willen dat iedereen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelt en we verwelkomen graag collega’s van alle achtergronden en oriëntaties.
De afdeling administratie bij gerechtshof Den Haag speelt een cruciale rol binnen de organisatie. Zonder goed functionerende administratie is het primaire proces niet mogelijk. Met ongeveer 30 medewerker verdeeld over drie teams -handels-en insolventierecht, familierecht en belastingrecht- verzorgt de afdeling de administratieve en logistieke aspecten van hoger beroep zaken.
Klaar voor je nieuwe baan als (senior) administratief medewerker bij gerechtshof Den Haag?
Je kunt direct solliciteren via onderstaande button. Dit kan tot en met 16 november 2025. Wij zien jouw brief met motivatie en CV graag tegemoet. De sollicitatieronde zal plaatsvinden in week 47.
Enthousiast, maar wil je eerst nog wat meer weten over de functie of de sollicitatieprocedure? Voor vragen kun je contact opnemen met Jacoline Alkema, hoofd administratie, tel.: 06-25762670.
Wil je een indruk krijgen over werken bij ons Haagse hof? Kijk dan bij de rubriek ‘Even voorstellen’ op onze website. Daar krijg je ook een indruk van de zaken die we behandelen. Wil je meer weten over gerechtshof Den Haag en de dagelijkse (rechts)praktijk? Bekijk dan deze video.
Bekijk ook onze social media accounts om ons beter te leren kennen:
We vragen je een Verklaring Omtrent het Gedrag te overhandigen bij indiensttreding.
Binnen de Rechtspraak weten we heel goed zelf onze kandidaten te bereiken. We reageren daarom ook niet op acquisitie of aanbiedingen van bureaus of tussenpersonen.
Openbare bronnen zoals sociale media kunnen worden geraadpleegd.
Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.
Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.