Home > Administratief medewerker administratie kanton, afdeling Wet Mulder en erfrecht
Wat ga je doen?
Ons aanbod
Arbeidsovereenkomst: 24 uur per week, voor de dagen maandag, woensdag en vrijdag, voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren is er mogelijk uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Salaris: salarisschaal 5 (min € 2.770,01 en maximaal € 3.404,39) bij een werkweek van 36 uur). Inschaling vindt plaats op basis van je werkervaring.
Verlof: 144 vakantie-uren en 64 IKB-uren (op basis van een 36-urige werkweek).
Individueel keuzebudget: 16,5% van je salaris (je vakantie-uitkering en 13e maand zijn hierin opgenomen). Stel zelf je arbeidsvoorwaarden samen, zoals het kopen van verlof, het aanschaffen van een fiets voor woon-werkverkeer, het verduurzamen van je woning, bedrijfsfitness of het afbetalen van je studieschuld.
Ontwikkeling: je kunt trainingen en cursussen volgen om je vakkennis te verdiepen en te verbreden en je persoonlijk te ontwikkelen.
Pensioen: je bouwt pensioen op bij het ABP.
Mobiliteit: Je krijgt een OV-chipkaart waarmee je gratis voor je werk reist. We zijn uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer; metro en tram stoppen voor de deur.
Cao: onze functies vallen onder het Home | CAO Rijk. Kijk voor meer informatie op Arbeidsvoorwaarden | Rijksoverheid – Werken voor Nederland
Wat vragen we van jou?
Werken bij rechtbank Rotterdam
Rechtbank Rotterdam is één van de grootste rechtbanken van Nederland. Op de locaties Rotterdam en Dordrecht behandelen we jaarlijks 175.000 zaken. Met 1.100 medewerkers zetten we ons elke dag in om recht te doen aan mensen en organisaties. Met een gezonde dosis lef en focus op innovatie en samenwerking maken we de rechtspraak toegankelijker. Dat doen we met projecten waarin we samen met onze ketenpartners de rechtsstaat versterken, zoals wijkrechtspraak en de schuldenfunctionaris. Omdat we zien dat kwetsbare mensen vaker in de knel komen in onze snel veranderende samenleving. We werken samen hard om een toegankelijke, inclusieve organisatie te zijn waar iedereen zich welkom voelt. Met onze uitspraken, betrokken medewerkers en communicatie bouwen we elke dag aan vertrouwen in een rechtvaardige samenleving.
Unit administratie kanton
Een conflict tussen werkgever en werknemer, een burenruzie, niet tevreden over je aannemer of iets wat je gekocht hebt: het rechtsgebied kanton behandelt geschillen op het gebied van civiele vorderingen met een geldelijk belang tot € 25.000,-. De kantonrechter behandelt daarnaast zaken over arbeids- en huurrecht, verkeersovertredingen (Wet Mulder) en zaken op het gebied van Curatele, Bewind en Mentorschap. Werken op de administratie van kanton betekent dagelijks omgaan met zaken die impact hebben op het leven van mensen. De administratie zorgt ervoor dat de dossiers inhoudelijk up-to-date zijn en zorgvuldig en tijdig worden verwerkt. Het werk is afwisselend en leerzaam. De administratie heeft veel contact met partijen die bij een zaak zijn betrokken. De werksfeer is collegiaal.
Solliciteer direct via de button. Reageren kan t/m zondag 25 mei 20025.
Selectiegesprekken zullen plaatsvinden op maandag 2 juni 2025.
Meer weten over de functie en/of het sollicitatieproces?
Bel of mail met Kyung de Graaf, unithoofd administratie kanton via 06 46 81 97 35 of s.k.de.graaf@rechtspraak.nl.
Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.
Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.