Home > Adviseur Informatiebeheer Archief
Jij bent een deskundige professional op het gebied van informatiebeheer en je hebt ervaring met het waarborgen van naleving van de AVG en de Archiefwet.
Word de drijvende kracht achter de transformatie van informatiebeheer! Als adviseur informatiebeheer ben je mede verantwoordelijk voor het omzetten van landelijk beleid naar praktische toepassingen binnen het archief dat binnen onze facilitaire dienst gevestigd is. Je leidt de overgang van papieren naar digitale archivering en zorgt voor een vlotte en effectieve implementatie.
Je staat aan het roer bij het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van cruciale producten voor het archiefbeheer, zowel digitaal als op papier. Door het opstellen van selectielijsten en het betrekken van proceseigenaren draag je bij aan een goed gestroomlijnd archiefproces.
Daarnaast ben je een onmisbare schakel in het verbeteren van onze informatiebeheerprocessen. Je analyseert en adviseert over verbeteringen en zorgt voor de praktische uitvoering ervan.
Nauwe samenwerking is de sleutel tot succes. Je werkt intensief samen met coördinatoren en management binnen onze organisatie en met IVO, onze ICT-dienstverlener. Je bent de specialist die ervoor zorgt dat onze digitale systemen, met speciale aandacht voor het digitale archief, perfect zijn ingericht en voldoen aan alle eisen, inclusief bewaartermijnen.
Ook op het gebied van wet- en regelgeving ben je onze steun en toeverlaat. Lokale samenwerking met de privacy officer en landelijke afstemming met de information security officer behoren tot jouw takenpakket.
Met jouw proactieve houding en doelgerichte aanpak maak je het verschil. Je bent niet alleen een expert in informatiebeheer, maar ook een betrouwbare partner die kennis deelt en concrete doelen stelt. Zet samen met ons de stap naar een efficiënter en toekomstbestendig informatiebeheer binnen ons archief!
Een bijzondere baan omdat…
De Rechtspraak is een unieke werkgever. Letterlijk, want er is er maar één van. We willen een werkgever zijn waar iedereen zich thuis voelt. Elke collega heeft een onmisbare rol in efficiënte rechtspraak: of je nu bode, rechter, administratief medewerker of communicatie adviseur bent. Ook met jouw rol maak je het verschil tussen recht en onrecht.
Interesse? We maken graag kennis met je. Solliciteren kan uiterlijk tot en met 26 november 2025. De eerste gesprekken vinden plaats op 4 december. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met Mascha van Houten, sr. adviseur werving & selectie 06-528 302 73.
Nieuwsgierig naar de rechtbank Gelderland als jouw toekomstige werkgever? Bekijk onze korte film via deze link de Rechtspraak als werkgever – Werken bij de Rechtspraak
Wij streven naar diversiteit in ons team en nodigen kandidaten met diverse achtergronden van harte uit om te solliciteren.
Bijzonderheden
Werknemers met een verplichte VWNW-status en medische herplaatsingskandidaten hebben voorrang.
Privacy
De privacyverklaring op www.werkenbijderechtspraak.nl/privacy is op onze vacatures van toepassing
Screening
Om ervoor te zorgen dat de start zo succesvol mogelijk verloopt, voeren we vanuit goed werkgeverschap, een screening uit van alle niet-rechterlijke sollicitanten. Op deze manier kunnen we er zeker van zijn dat we op alle vlakken een goede match zijn en een langdurige werkrelatie kunnen opbouwen. Deze screening wordt uitgevoerd door Disa klik op deze link voor meer informatie.
Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.
Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.