Home > Administratief medewerker (36 uur p/w) Team Strafrecht
Bij het gerechtshof ’s-Hertogenbosch werken ruim 300 bevlogen en betrokken professionals. Hier zetten wij ons, zowel binnen als buiten de zittingszaal, in voor een rechtvaardige samenleving. Wij hebben oog voor wat er leeft in de samenleving en zijn ons bewust van onze onafhankelijke rol in de rechtsstaat. Onze kernwaarde “integriteit” is verweven in het DNA van al onze medewerkers. Van raadsheer tot bode. Daarom vinden wij het ook belangrijk dat iedereen die hier werkt zich thuis voelt, plezier heeft in het werk en zichzelf kan zijn in een informele werksfeer.
Voor onze administratieve afdeling zoeken wij meerdere administratieve medewerkers. Onze administratieve afdeling bestaat uit verschillende onderdelen. Wij zijn op zoek naar versterking voor de griffie en voor de intake. Als administratief medewerker binnen de griffie van team Strafrecht ben je verantwoordelijk voor de tijdige en juiste (administratieve en organisatorische) verwerking van strafzaken, cassatiedossiers, rekesten en artikel 12 zaken die bij het gerechtshof worden behandeld. Je verzorgt in teamverband het administratieve proces ten behoeve van de behandeling van die zaken. De werkzaamheden variëren van het verwerken en beheren van dossiers tot het verstrekken van informatie aan collega’s en derden. Ook voer je correspondentie met bijv. het openbaar ministerie en de advocatuur.
Als administratief medewerker binnen de intake van team Strafrecht verzorg je zelfstandig de administratieve ondersteuning van zaken tot het moment dat de zaken op zitting worden gepland. Intake ontvangt strafzaken in hoger beroep uit de arrondissementen Limburg, Zeeland-West-Brabant en Oost-Brabant. Je bewaakt dat rechtbanken de uitgewerkte strafdossiers binnen afgesproken termijnen versturen aan het gerechtshof. Je beoordeelt zelfstandig dossiers op compleetheid en gaat waar nodig actief achter ontbrekende stukken aan. Je bent verantwoordelijk voor de administratieve en juridische afwikkelingen die nodig zijn om zaken tijdig en compleet op zitting te krijgen. Je vormt en beheert zaakdossiers, signaleert knelpunten, verstrekt het dossier aan alle procespartijen, geeft informatie aan collega’s en derden en voert standaard correspondentie.
Jij hebt…
Jij bent…
In team Strafrecht werken ongeveer 150 collega’s waarvan 12 collega’s deel uitmaken van jouw directe administratieve team. Er hangt een informele sfeer binnen het team en er wordt nauw samengewerkt.
Ben je benieuwd naar hoe we werken en wat je bij ons kunt betekenen? In deze korte video maak je kennis met ons hof en krijg je alvast een kijkje achter de schermen.
Wij zijn ook heel benieuwd wie jij bent en wat jij van ons verwacht. Middels een sollicitatiegesprek leren we elkaar graag beter kennen.
Solliciteren is mogelijk tot en met woensdag 6 augustus 2025 via onderstaande button. Wij ontvangen graag jouw cv en motivatiebrief. De gesprekken vinden plaats op donderdag 14 augustus 2025.
Heb je vragen over de (inhoud van de) functie?
Neem dan contact op met Elke Truijen (coördinator administratie) via 06 11 46 37 92.
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure?
Neem dan contact op met Linda Vanmechelen, stafmedewerker P&O via 06 11 46 35 52.
Wij vragen je altijd een Verklaring Omtrent Gedrag te overhandigen vóór indiensttreding.
Binnen de Rechtspraak weten we heel goed zelf onze kandidaten te bereiken. We reageren daarom ook niet op acquisitie of aanbiedingen van bureaus of tussenpersonen.
Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.
Meld je aan voor de vacature-alert en ontvang de nieuwste vacatures via e-mail.